حملات کایوت به انسان نادر است، اما ضروری است که آماده باشید و بدانید که در صورت مواجهه با آن چگونه واکنش نشان دهید. در اینجا چهار مرحله برای زنده ماندن از حمله کایوت آورده شده است، به دنبال آن 25 نکته برای کمک به ایمن ماندن شما وجود دارد:

مرحله 1: آماده باشید

    1. رفتار کایوت ها را درک کنید: کایوت ها عموماً خجالتی هستند و در صورت امکان از تماس انسانی اجتناب می کنند. با این حال، اگر انسان‌ها را با غذا مرتبط کنند یا احساس خطر کنند، ممکن است تهاجمی‌تر شوند.
    2. علائم پرخاشگری را بشناسید: یاد بگیرید که علائم پرخاشگری را در کایوت ها تشخیص دهید، مانند تماس مستقیم چشمی، خز برآمده پشت، دندان های برهنه، غرغر کردن، یا رفتار تعقیب کردن.

aggression-پرخاشگری

  1. هوشیار بمانید: وقتی در مناطقی هستید که به فعالیت کایوت معروف است، مراقب باشید و از محیط اطراف خود آگاه باشید. مراقب هرگونه نشانه ای از کایوت ها یا لانه های آنها باشید.
  2. دارای بازدارنده حمل: برای جلوگیری از برخورد احتمالی کایوت‌ها، وسایل بازدارنده مانند وسایل تولید صدا (سوت، بوق هوا)، اسپری فلفل، یا عصا را در نظر بگیرید.

مرحله ۲: واکنش مناسب نشان دهید

  1. دویدن نشوید: اگر با یک کایوت مواجه شدید، در مقابل تمایل به فرار مقاومت کنید. دویدن می‌تواند غریزه شکارچی را در کایوت ها تحریک کند و ممکن است آنها را به تعقیب شما بکشاند.
  2. قد بایستید و خود را بزرگ کنید: صاف بایستید و دست‌هایتان را بالای سرتان بالا ببرید تا بزرگ‌تر و ترسناک‌تر به نظر برسید.
  3. ارتباط چشمی را حفظ کنید: تماس چشمی را با کایوت بدون خیره شدن شدید به آن برقرار کرده و حفظ کنید.
  4. به آرامی دور شوید: به آرامی از کایوت دور شوید در حالی که چشمان خود را به آن نگاه دارید. پشت خود را برنگردانید و حرکات ناگهانی انجام ندهید.
  5. محکم صحبت کنید: از صدایی آرام اما قاطعانه برای برقراری ارتباط با کایوت استفاده کنید. فریاد بزنید، دست بزنید یا از سوت برای ایجاد سر و صدا و ترساندن آن استفاده کنید.
  6. پرتاب کردن اشیا: اگر کایوت همچنان به نزدیک شدنش ادامه می‌دهد، اشیایی مانند چوب، سنگ یا حتی خاک را بدون هدف زدن مستقیم به سمت آن پرتاب کنید.
  7. از کودکان و حیوانات خانگی محافظت کنید: کودکان را نزدیک نگه دارید و اگر کایوت در این نزدیکی است، حیوانات خانگی کوچک را بردارید. به آنها اجازه ندهید در مناطقی که کایوت ها حضور دارند به تنهایی بدوند یا بازی کنند.

مرحله 3: اقدامات پیشگیرانه

  1. ضایعات ایمن: کایوت‌ها جذب منابع غذایی به راحتی می‌شوند. از سطل های زباله ایمن استفاده کنید و آنها را در یک مکان بسته نگهداری کنید.
  2. جذاب ها را حذف کنید: غذا یا آب حیوان خانگی را بدون مراقبت در بیرون رها نکنید. علاوه بر این، میوه های افتاده را از درختان جدا کنید و دانه های افتاده پرندگان را تمیز کنید.
  3. حیاط خود را حصار بکشید: یک حصار محکم به ارتفاع حداقل شش فوت نصب کنید تا از ورود کایوت ها به ملک خود جلوگیری کنید.
  4. مکان های پنهان را حذف کنید: پوشش گیاهی متراکم را از حیاط خود پاک کنید و انبوهی از برس ها را از حیاط خود پاک کنید تا نقاط پنهان بالقوه کایوت ها را کاهش دهید.
  5. حیوانات خانگی را در داخل خانه نگه دارید: از گذاشتن حیوانات خانگی بدون مراقبت در بیرون خودداری کنید، مخصوصا در هنگام غروب و سحر که کایوت ها بیشترین فعالیت را دارند.
  6. با یک دوست راه بروید: اگر در مناطقی با فعالیت شناخته شده کایوت قدم می زنید، دوستی را بیاورید یا گروهی راه بروید تا خطر برخورد را کاهش دهید.
  7. مسیر خود را تغییر دهید: اگر به طور مداوم در مسیر خاصی با کایوت ها مواجه می شوید، مسیر خود را تغییر دهید تا از درگیری های احتمالی جلوگیری کنید.
  8. نصب چراغ‌های حسگر حرکت: نورهای روشن می‌توانند کایوت‌ها را از نزدیک شدن به ملک شما در ساعات شب بازدارند.

مرحله 4: رفتار پرخاشگرانه را گزارش دهید

  1. با مقامات محلی تماس بگیرید: اگر با یک کایوت پرخاشگر یا جسور مواجه شدید که تهدیدی فوری است، این حادثه را به آژانس کنترل حیوانات یا حیات وحش محلی خود گزارش دهید.
  2. اطلاعات دقیق ارائه دهید: هنگام گزارش دادن، شرح مفصلی از رفتار، مکان و زمان برخورد کایوت ارائه دهید.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...